TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Edukacja Jutra. Aspekty edukacji szkolnej - Andrzej Ćwikliński: O potrzebie edukacji ekologicznej i zdrowotnej słów kilka autor:
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

Edukacja Jutra. Aspekty edukacji szkolnej - Andrzej Ćwikliński: O potrzebie edukacji ekologicznej i zdrowotnej słów kilka

Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: Wyższa Szkoła Humanitas
ISBN: 978-83-61991-87-8
Wydanie: 2014 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
3,00 zł 2,80 zł
eKsiążka (Watermark)
PDF

Publikacja Format Wydanie Cena
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2014 r. 3,00 zł
 
 

(…) Nadeszły czasy, w których kompetencje oraz wykształcenie stały się wartością konieczną, a ich niepełny wymiar wzmaga potrzebę dokształcania się, doskonalenia i samokształcenia. Według K. Denka czasy, w których przyszło nam żyć, pracować, rozwijać się w szczególny sposób podkreślają wartość wykształcenia, posiadanych kompetencji i wzmagają samorealizację3. W świetle tych rozważań nie dziwi nas obecność nowych technologii w kształceniu dzieci i młodzieży, obecność podręczników elektronicznych w rękach uczniów, nieustanna troska nauczycieli o poprawę jakości kształcenia technicznego czy stosowanie mobilnej edukacji jako elementu wspomagające¬go kształcenie przedmiotów szkolnych. Urządzenia te w rękach nauczycieli i uczniów w aspektach Edukacji jutra, a także dla naszych i przyszłych czasów stały się faktem. Nauczanie typu e-lerning, e-podręczniki, platformy e-learningowe, gry symulacyjne stały się narzędziami wspomagającymi złożone procesy nauczania. Edukacja jutra widzi w przyjętych innowacyjnych kierunkach działań wiele pozytywów, ale i zagrożeń. Współczesny nauczyciel cechy nowych technologii musi dobrze poznać, by móc nimi operować, posługiwać się i poprzez nie unowocześniać kształcenie. Przypuszcza się, że perspektywicznie obecność cyfrowych środków w kształceniu dzieci i młodzieży na trwale zagości w edukacji. W wielu ośrodkach szkolnych i akademickich dostęp uczących się do nowych form kształcenia jest jeszcze dość ograniczony, dysponują nimi nieliczne placówki, ale w niedalekiej przyszłości będą już powszechne. Wielość informacji, szybkie tempo życia otaczające współczesne dziecko niosą ze sobą coraz to nowe potrzeby. Jak podkreśla S. Juszczyk: „ Zauważalna akceleracja rozwoju dziecka i szybkie stawanie się ‘dorosłym’ wyznacza edukacji nowe pytania, cele, zadania i wyzwania. Wielość potrzeb dziecięcych i różnych zainteresowań światem kreśli kierunek działania mądrego nauczyciela i szkoły”4. Rozwój techniki i nowych technologii w nauczaniu wymusza u nauczyciela większą troskę nad sposobem i treścią przekazywanej wiedzy oraz jej odbiorcą. Dostarczanie różnych form ruchu, troska o kulturę fizyczną równolegle z kulturą umysłową, wiedza na temat zdrowego trybu życia, świadome przeciwdziałanie patologiom muszą być realizowane współmiernie z nauczaniem przedmiotowym i wychowaniem kulturalnym. Urządzenia techniczne zniewalają ucznia przez wiele godzin dziennie, zmuszają go do pozostania w jednej pozycji, w jednym miejscu i środowisku. Słusznym kierunkiem działań Edukacji jutra jest lansowanie konieczności preferowania wychowania fizycznego, różnych form ruchu, świadomego wychowania prozdrowotnego w każdej szkole, rodzinie i środowisku lokalnym. Zdrowie ludzkie jest wartością najważniejszą każdego człowieka. Działań sportowych i ruchu w środowisku życia dziecka dostarczają prawidłowo zorganizowane zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne5, jak: wycieczki, biwaki, obozy wędrowne, zawody sportowe, kółka zainteresowań, zajęcia artystyczne, taneczne, muzyczne, teatralne, które oprócz sfery fizycznej ubogacają go w nową wiedzę, umiejętności, uspołeczniają i pozwalają poznać piękno kraju ojczystego, uczą odpowiedzialności za drugiego człowieka. Ważną rolę w tym względzie spełniają stowarzyszenia sportowe, kluby i organizacje młodzieżowe, jak: Związek Harcerstwa Polskiego, koła turystyczno-krajoznawcze, Ochotnicze Straże Pożarne, stowarzyszenia śpiewacze i inne. Kultura, sport i rekreacja są niezastąpionymi elementami wychowania młodego człowieka, regenerują wysiłek umysłowy, uspołeczniają, kształtują zdrowy styl życia, uczą świadomej organizacji czasu. Umiejętność zagospodarowania czasu wolnego jest skutecznym działaniem przeciw nudzie i wszelkim zachowaniom negatywnym. Ważne zadanie w tym względzie pełni nie tylko szkoła i władze samorządowe, ale w pierwszej kolejności rodzina, która kształtuje u dziecka nawyki i poczucie własnej odpowiedzialności za popełnione czyny. (…) Jadwiga Uchyła-Zroski (frag.
<i>Wstępu</i>)

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa Klimczok akceptuje płatności: